فناوری روز | بلاگ

فناوری روز

ساخت وبلاگ

امکانات وب

علت آب دادن یخچال و فریزر

 

علت آب دادن یخچال و فریزر :

علت آب دادن یخچال و فریزر

علت آب دادن یخچال و فریزر

یکی از مهم ترین لوازم الکتریکی در خانه هر کداممان یخچال و فریزر است.ایا تا به الان برایتان پیش امد که وقتی وارد اشپزخانه خود میشوید با یک حجم زیادی از اب که از یخچالتان نشت کرده رو به رو شوید؟ ما دلایلش را در این مقاله برای شما توضیح می دهیم:

دلایل نشت اب از یخچال و فریزر:

1:خرابی لاستیک درب یخچال و فریزر: لاستیک و یا نوار درب یخچال و فریزر به این منظور طراحی شده که از ورود هوا از محیط خارج و خارج شدن هوای خنک داخل یخچال و فریزر جلوگیری کند،خرابی نوار و لاستیک درب یخچال و فریزر شما می تواند موجب نشت اب از یخچال و فریزر شما شود اگر به هر دلیلی لاستیک درب شما مانع از بسته شدن کامل درب یخچال و فریزرتان شود با افزایش رطوبت درون یخچال و فریزرتان  موجب نشت اب از یخچالتان می شود.

راه حل برای ای اختلال:

اگر بعد از بررسی متوجه شدید لاستیک درب یخچال و یا فریزرتان دچار اختلال است راه حل این اختلال تعویض لاستیک درب یخچال و فریزرتان میباشد

2:مسدود شدن لوله تخلیه در یخچال و فریزر:

در تمامی مدل ها و برند های یخچال و فریزر لوله هایی وجود دارند که وظیفه انها خارج کردن اب درون یخچال میباشد.اگر این لوله در یخچال شما به هر دلیلی مسدود شود موجب نشت اب از یخچال شما شود.

علت نشتی یخچال و فریزر

علت آب دادن یخچال و فریزر

راه حل این اختلال:

این لوله ممکن است با وجود گردو غبار و یا تکه های یخ و یا مواردی ازاین قبیل مسدود شود پس شما باید هر چندوقت این لوله راچک کنید اگر نشت اب از یخچال شما به علت مسود بودن این لوله می باشد در اولین قدم شما باید یخچال خود را از برق بکشید و سپس با استفاده از یک میله و چیزی از این قبیل این بستگی را باز کنید،سعی کنید این کار به ارامی انجام گیرد تا موجب اسیب به باقی قسمت های یخچالتان نشود.

3:اواپراتور دستگاه شما از یخ پوشیده شده :

سومین دلیلی که می تواند موجب نشت اب از یخچال و فریزر شما شود می تواند پوشیده شدن اواپراتور دستگاه شما از یخ باشد در صورت بروز این مشکل شما از یخچال و فریزر خود صداهای ناهنجاری میشنوید و احساس میکنید دمای یخچال و فریزرتان تا حد زیادی بالا رفته که این مورد هم می تواند موجب بروز نشتی اب از دستگاه شما شود.

راه حل این اختلال:

برای حل این اختلال اولین قدم خاموش کردن دستگاه شما می باشو و دومین قدم

این است که یخ هارا به ارامی از بدنه اواپراتور خود جدا نمایید.

برای این کار بهتر است ازمتخصصان مستر تعمیر چی کمک بگیرید

4:تراز نبودن یخچال و فریزر:

تراز نبودن یخچال و فریزر شما موجب میشود که درب یخچال شما به درستی بسته نشود که همین اختلال موجب نشت اب از یخچال و فریزرتان میشود.

5:ترک سینی مخصوص اب در یخچال فریزر و ساید بای ساید :

در یخچال ها سینی طراحی شده تا مقدار ابی را که ازیخچال نشت میکند را در طول زمان تبخیرکند اکثر یخچال ها کمی نشت را همواره دارند و هدف از طراحی این سینی ها هم نیز همین است که این مقدار اب از نشت یخچال و فریزر توسط این سینی ها تبخیر شود در این صورت اگر سینب اب یخچال شما شکسته باشد این اب از زیر یخچال شما به بیرون نشت میکند.

را حل این اختلال:

تعمیر سینی یخچال با استفاده از چسب و یا تعویض ان میباشد.

6:خرابی فیلتر یخچال و فریزر:

در اکثر یخچال ها این فیلتر وجود دارد و رسوب گرفتی و خرابی این فیلتر نشان دهنده تمام شدن عمر ان است و  اگر این فیلتر را تعویض نکنید شاهد نشت اب ازیخچال و فریزر خود خواهید بود.

7:ایراد در مخزن اب:

اگر مخزن اب شما به خوبی متصل نشده باشد یا به علت پوسیگی سوراخ شود موجب نشت اب از یخچال شما میشود.

-رفع نشتی اب از پشت یخچال وفریزر:

نشت اب از پشت یخچال و فریزر به این علت است که شیر اب و یا لوله دستگاه شما نشتی دارد برای رفع این اختلال ابتدا یخچال خود را از برق بکشید و سپس تمامی لوله ها وشیر هاراچک کنید و در صورت سوراخ بودن ان ها را تعویض کنید.

-رفع نشتی اب از داخل یخچال و فریزر:

نشت اب از داخل یخچال و فریزر نشان دهنده انسداد لوله تخلیه یخچال شما از یخ زدا می باشد.

فناوری روز...
ما را در سایت فناوری روز دنبال می کنید

نویسنده : مریم بازدید : 145 تاريخ : يکشنبه 9 مرداد 1401 ساعت: 22:04

علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

 

علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی هم مانند سایر لوازم الکتریکی از تجمع قطعات زیادی ساخته شده و خرابی یک قطعه این دستگاه می تواند موجب مختل شدن کار ان شود سرو صدای زیاد ان  میتواند دلایل مختلفی داشته باشد،ما در این مقاله سعی داریم علت صدا های ناهنجار دستگاه شما مانند جیر جیر کردن،تق تق کردن و لرزش زیاد ان را برای شما عزیزان بررسی کنیم.

10علت سر و صدای ماشین لباسشویی:

1-تراز نبودن ماشین لباسشویی

2-خراب بودن تسمه ماشین لباسشویی

3-مسدود بودن پیچ های حمل و نقل ماشین لباسشویی

4-خرابی بلبرینگ های دینام

5-خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

6-خرابی کمک های دیگ ماشین

7-پوسیده بودن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

8-ایراد دریچه ورودی اب در لباسشویی

9-خراب بودن بلبرینگ دیگ

10-خرابی موتور لباسشویی

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی

علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

تراز نبودن:

دیگ  ماشین لباسشویی به نوبه خود سنگین است و زمانیکه شما لباس خود را درون دیگ لباسشویی قرار میدهید و ابگیری انجام میشود سنگین تر هم میشود حواستان باشد که لباسشویی شما در حین شستشو نباید به هیچ عنوان تکان بخورد.

برای تراز کردن ماشین لباسشویی خود باید بدونید که پایه های عقبی ماشین لباسشویی ثابت اند وپایه های جلویی متحرک و شما باید پایه هایی جلویی را براساس اندازه پایه های عقبی تنظیم کنید.

خراب بودن تسمه ماشین لباسشویی:

اگر شیار های موجود در نوع تسمه  شیاری از بین برود موجب سرو صدای زیاد  لباسشویی شما در تایم خشک کن میشود و همچنین اگر لباسشویی شما دارای تسمه معمولی است در صورت ترک خوردن تسمه باز هم موجب سروصدای زیاد لباسشویی میشود

مسدود بودن پیچ های حمل و نقل در ماشین لباسشویی:

در قسمت عقبی ماشین لباسشویی پیچ های حمل و نقل تعبیه شده وظیفه این پیچ ها حفاظت از دیگ در زمان زمان حمل و نقل است بعد از نصب لباسشویی خود حتما این پیچ ها بازشود چون در صورت عدم باز کردن این پیچ ها موجب لرزش و صدای لباسشویی در حین شستشو میشود.

خراب بودن بلبرینگ های دینام:

دلایل ذکر شده در زیر می تواند موجب خراب شدن بلبرینگ ای دینام در لباسشویی شود:

1–نشت اب روی دینام لباسشویی

2-خرابی تسمه ماشین لباسشویی

3- گذشت زمان و استفاده زیاد از دستگاه موجب خرابی بلبرینگ میشود.

خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی:

اگر شما در هنگام تخلیه اب لباسشویی خود شاهد شنیدن سر و صدای زیاد از دستگاه خود بودید میتواند علت ان خرابی پمپ تخلیه دستگاهتان باشد یکی از علت های ان میتواند گیر کردن شی خارجی در پمپ شما باشد و علت دیگر ان هم میتواند خراب بودن تسمه و یا موتور پمپ نیزباشد.

خرابی کمک های دیگ ماشین لباسشویی:

کمک ها در ماشین لباسشویی از بالا و پایین به دیگ ماشین متصل اند کمک های قسمت بالایی لباسشویی نگهدارنده دیگ می باشند

و کمک های پایینی وظیفه حفظ تعادل دیگ را در زمان شستشو دارد و خرابی هر یک از کمک ها به خصوص کمک های پایینی موجب سر و صدای زیاد لبلسشویی میشود.

پوسیدگی لاستیک های دور درب ماشین لباسشویی:

نرمی لاستیک دور درب لباسشویی باعث میشود تا در زمان برخورد درب با آبکش اصطحکاکی ایجاد نشود.اما اگر لاستیک پوسیده و یا دفرمه شده باشد، در زمان خشک کن، به دلیل اصطحکاک بین لاستیک و آبکش، صدای جیر جیر در لباسشویی ایجاد میشود.

دلایل سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

ایراد دریچه ورودی اب لباسشویی:

یکی از بیشترین علت هایی که باعث سر صدای زیاد در ماشین لباسشویی در زمان ابگیری  میشود ایراد در دریچه ورودی اب دستگاه است اگر دستگاه شما در هنگام ابگیری و ورود اب به دستگاه سرو صدای زیادی دارد احتملا ایراد از دریچه ورودی اب است که علت های ان میتواند املاح و رسوبات گیر کرده در این دریچه باشد.در مرحله اول شما باید دریچه را بررسی کنید و در صورت بروز جرم ان را تمیز کنید و در صورت رفع نشدن مشکل دریچ های ورودی باید تعویض شوند.

-خراب بودن بلبرینگ دیگ:

2عدد بلبرینگ،نگهدارنده میل شفت بر روی کاسه نمد میباشد با خرابی این بلبرینگ ها در زمان چرخش ابکش موجب زیاد شدن صدای لباسشویی شما میشود.

خرابی موتور لباسشویی:

خراب بودن موتور لباسشویی شما هم نیز میتواند موجب ایجاد سروصدا در لباسشویی شما شود.موتور لباسشویی همانند سایر لوازم الکتریکی مهم ترین قطعه در این دستگاه می باشد و قطعات بسیار زیادی به ان متصل است شفت ها تسمه های موتور در صورت خرابی و یا پوسیدگی میتوانند موجب ایجاد سرو صدا ی ماشین لباسشویی شود

اگر لباسشویی شما در حین شستشو تولید صدا های ناهنجار کرد

1-در اولین قدم ماشین لباسشویی خود را خاموش کنید

قبل از هرگونه اقدامی روی ماشین لباسشویی، آن را خاموش کنید و کاملاً از برق بیرون بکشید حتی اگر دستگاه در میانه برنامه شستشوی خود.

۲- درپوش لاستیکی درب ماشین لباسشویی و مخزن لباس‌ها را چک‌کنید

با افتادن اشیاء به داخل مخزن ماشین لباسشویی هم صداهای عجیبی تولیدشده و هم مشکلات دیگری ایجاد می‌شود. با نظرسنجی و مطالعه‌ای که برروی اعضا انجام شده‌است به این نتیجه رسیدیم که بیشترین علت تولید صدا افتادن سکه و سیم لباس‌زیر خانم‌ها در داخل مخزن است.

در یک آزمایش سکه‌هایی را در داخل ماشین‌های لباسشویی مختلف انداختیم. پس از گذشت ۱۵ دقیقه صدای برخورد سکه در داخل مخزن و کوبیده‌شدن آن به درب ماشین لباسشویی به‌گوش رسید، این صدا تا قبل از اینکه برنامه شستشو آنها را با خود به مجاری تخلیه ببرد ادامه داشت.

سیم لباس‌زیر هم بیشتر صدایی شبیه به خراشیدن ایجاد می‌کند. در اغلب آزمایش‌ها، سکه‌ها یا در داخل خود مخزن و یا در درپوش لاستیکی به‌دام می‌افتادند، بنابراین این دو قسمت اولین جایی است که باید بررسی کنید.

۳-بخش فیلتر را چک کنید

برخی از وسیله‌هایی که داخل ماشین لباسشویی می‌افتند ممکن است راه خود را تا فیلتر ادامه دهند. با استفاده از دستورالعملی که سازنده ارائه نموده‌است فیلتر را باز کنید و محتویات داخل فیلتر ماشین لباسشویی را بررسی کنید اگر هنوز هم چیزی پیدا نکردید به احتمال زیاد اشیا از مخزن عبور کرده و در داخل دیگ افتاده که در اینصورت تولید صدا های وحشتناک میکند.

کلام اخر:در صورت ایجاد هر گونه سر و صدا و خرابی میتوانید با متخصصین مستر تعمیرچی تماس حاصل کرده تا متخصصین ما در اصرع وقت در محل زندگی شما عزیزان حضور پیدا کنند متخصصین ما 24ساعته در تمام طول هفته در خدمت شما عزیزان می باشند.

صدای زیاد و ناهنجار ماشین لباسشویی

علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

فناوری روز...
ما را در سایت فناوری روز دنبال می کنید

نویسنده : مریم بازدید : 137 تاريخ : يکشنبه 9 مرداد 1401 ساعت: 22:02

ظرفیت ماشین لباسشویی

 

 

ظرفیت ماشین لباسشویی

ظرفیت ماشین لباسشویی

ظرفیت ماشین لباسشویی

مقدار وزن لباس هایی می باشد که شما میتوانید بااطمینان ظرفیت ماشین لباسشویی خود در یک چرخه بشویید.

در این مقاله ما سعی در بیان کردن این مطلب داریم که چه ظرفیتی از ماشین های لباسشویی مناسب خانوار شما عزیزان می باشد.

به همان صورت که خودتان می دانید ماشین های لباسشویی در تمامی ابعاد و اندازه ها در بازار موجود می باشد.بنابراین حائز اهمیت است که ماشین لباسشویی را که خریداری میکنید مورد نیاز شما و خانوارتان باشد.

اگرلباسشویی خریداری شده شما برای خانوارتان کوچیک باشد شما باید تمام وقتتان را صرف شستشوی چندین دوره لباس هایتان کنید و در همان مقابل اگر لباسشویی خریداری شده شما بزرگتر از ظرفیت خانوارتان باشد موجب افزایش هزینه های برق و اب مصرفی دستگاه خود میشوید.

اکثر ماشین های ظرفشویی در اندازه های 5تا 12 کیلو ظرفیتشان می باشد که البته کم تر و بیشتر از این مقدار هم وجود دارد.

راهنمایی خرید ماشین لباسشویی با توجه به نیاز خانوارتان:

لباسشویی با ابعاد و ظرفیت بالاتر این امکان را به شما میدهد که بتوانید لباس های حجیم خود و یا سایر وسایل حجیم منزل خود مانند پتو،پرده و…. خود را بشویید و برنامه های بیشتر با توجه به نیاز شما نسبت به لباسشویی با ظرفیت پایین تر دارد ولی مقدار مصرف اب و برق در لباسشویی هایی با ظرفیت بالا چندان برایتان به صرفه نمی باشد و  ان طرف هم لباسشویی هایی با مقدار حجم و ظرفیت پایین تر فضایه کمتری را اشغال میکنند و دارای هزینه های مصرفی الجمله برق و اب کمتری می باشند .

اگر شما دارای خانواری بزرگتر هستید که در هفته چندین مرتبه نیاز به شسشتشو دارید و لباس هایتان زیاد و یا بسیار کثیف میشود برای شما ماشین لباسشویی با ظرفیت بیشتر مناسب است.

اگر شما دارای خانواری کوچک تر هستید که در هفته فقط چندین باربه شستشو با لباسشویی نیاز پیدا می کند لباسشویی با ظرفیت کمتر مناسب تر است برایتان

ظرفیت ماشین لباسشویی

ظرفیت ماشین لباسشویی

انواع مختلف ابعاد ماشین لباسشویی چه مقدار لباس را در خود جای میدهد:

ما در مقدار های زیر یک قاعده کلی را میگوییم چون مقدار لباس به جنس و حجم انها هم بستگی دارد:

– اندازه لباس برای لباسشویی 7 کیلویی: میتواند به اندازه 35تیشرت را در یک مرحله شستشو در خود جای دهد.

– مقدار لباس برای لباسشویی 8کیلویی میتواند:به اندازه  40تیشرت را در یک مرحله شستشو در خود جای دهد.

– ظرفیت لباس برای لباسشویی 10 کلیویی میتواند:به اندازه 50تیشرت را در یک مرحله شستشو در خود جای دهد

– مقدار لباس برای لباسشویی 12کیلیویی میتواند:به اندازه  60تیشرت را در یک مرحله شستوشو در خود جای دهد

ظرفیت ماشین لباسشویی به چه معناست

ظرفیت ماشین لباسشویی

پیامد های انباشتن زیاد لباس در ماشین لباسشویی:

درصورتی که دیگ و یا محفظه درون ماشین لباسشویی خود را زیاد مملو ازلباس کنید در زمان شستشو لباس هایتان همانند یک توپ بزرگ به هم چسبیده میشود و مانع از رسیدن اب و مایع لباسشویی بهتمام قسمت های لباس میشود در این هنگام  شستشوی لباسهایتان به درستی صورت نمیگیرد.

ظرفیت ماشین لباسشویی وزن لباس های خیسمان هست یا لباس های خشک؟

ممکن است تا به حال برایتان پیش امده باشد که زمانیکه لباستان خیس یا مرطوب میشود متوجه زیاد شدن وزن ان میشوید حالا سوال پیش میاید که وزن کدام را در رابطه با لباسشویی باید در نظر بگیریم:

جالب است که بدانید ظرفیت کیلوگرم ماشین لباسشویی شما بر اساس مقدار لباس های خشک شما است یعنی زمانی که وزن لباسشوی شما 8کیلوگرم است یعنی قابلیت شستشوی 8کیلیوگرم از لباس خشک را دارد .پس بصورت کلی ظرفیت ماشین لباسشویی بر حسب مقدار لباس خشک محاسبه میشود و خیس خوردن لباس هایتان در روند شستشو هیچ مشکلی برای لباسشوییشما ایجاد نمیکند.

منظور از ظرفیت ماشین لباسشویی

ظرفیت ماشین لباسشویی

-نکاتی در مورد بیشتر شدن عمر ماشین لباسشویی تان:

1:پس از شستشوی اقلام پرز دار مانند پتو و یا عروسک و…حتما فیلتر ماشین لباسشویی خود را تمییز کنید.

2:اب اضافی درون محفظه لباسشویی خود را پس از هر بار شستشو خال کنید.

3:هرگز ماشین لباسشوو خود را بیشتر از ظرفیت ان پر نکنید چون این کار موجب اسیب به بلبرینگ و بقیه قطعات دستگاه شما میشود.

4:هر وسیله و البسه را طبق برنامه ی شستشوی لباس شویی بشوییم .

کلام اخر:

متخصصین مستر تعمیر چی تمامی خدمات اعم از تعویض و یا نصب لباسشویی را در منزل برای شما عزیزان ارائه می دهند.

مستر تعمیر چی ارزان ترین قیمت و بالا ترین کیفیت را به شما عزیزان ارائه میدهد.

ظرفیت ماشین لباسشویی چه کاربردی دارد

ظرفیت ماشین لباسشویی

 

فناوری روز...
ما را در سایت فناوری روز دنبال می کنید

نویسنده : مریم بازدید : 157 تاريخ : يکشنبه 9 مرداد 1401 ساعت: 22:00

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :